2 thoughts on “سهمیه‌های دانشگاهی، فرصت‌های نابرابر کار و تحصیل

  1. سرندیپ

    آقای کسرایی، موضوع سهمیه ایثارگران شاید تنها باقی‌مانده یک قانون قدیمی باشه که چون براشون اهمیتی نداره به بررسی مجددش اهمیتی نمی‌دن. وگرنه مگه این سهمیه، کمک بزرگی به عوامل می‌کنه؟
    موضوع بورسیه‌ها رو خیلی راحت‌تر می‌شه از دیدگاه رانت دید تا سهمیه‌های ایثارگران.

  2. mohammad hasan

    با سلام،

    شخصی اینجا مطرح کرده که این سهمیه نمی تونه کمک بزرگی کرده باشه که من دقیقاً عکس نظر ایشون را در دانشگاه ها دارم می بینم به نحوی الان اکثر هئیت علمی از اشخاصی انتخاب می شوند که یا ارتباط سهمیه ای اعم از سهمیه بنیاد شهید و جانبازان و یا ایثارگران دارند یعنی دقیقاً الان دانشگاه ها در دست این افراد هستند و عملاً دانشگاه و جنبش دانشجویی به نحوی تعطیل می باشد.
    من سال 78 دوره لیسانس وارد دانشگاه شدم و الان سال 97 برای فوق لیسانس وارد دانشگاه شدم و دانشگاه های خوبی هستند اما نظرات اساتید کلاً فرق کرده در آن زمان باقیمانده هایی که سهمیه ای نبودند در دانشگاه ها بودند و نسبتاً آزاداندیش تر بودند اما الان نسا آنها رفته و جدیداً هر چه استخدام می نمایند از سیستم سهمیه ای رفته و اصلاً اون جو دانشجویی متفاوت شده است.
    در آخر بایستی این رو بگم که در اکثر جاهای دنیا به veteran ها احترام می گذارند و حتی حقوقی برای انها قائل می شوند که تا اینجا مسأله عادی هست اما در انتصاب ها و استخدام های حتی معمولی خیلی اهمیت می دهند و در یک سازمان می بینی که همه یه جورایی با این سهمیه ها آمده اند و اصلاً نمیشه چیزی گفت و یا انتقادی کرد.
    اما اگه از حقوق که آنها Veteran هستند بگذریم واقعاً مسأله استخدام ها و رانت های شدید حک.متی فاجعه بار شده البته برای نجات دیگه امیدی نیست همین رو نوشتم تا نوشته باشم.
    با تشکر

Leave a Reply